Fuji Koro
Overzicht
Japan Hōei 4 (1707)
Mount Fuji staat op de rand van uitbarsting. Roodgloeiende lava zal snel de drie geheime Seien-ji (聖 煙 寺 - heilige tempels diep verborgen in de grotten van de vulkaan) verteren. De Shōgun is vastbesloten om het kostbare erfgoed te behouden en stuurt zijn meest nobele en bekwame samoerai op een zoektocht in de vulkaan om de waardevolle spullen op te halen.
Na een slopende klim door sneeuwstormen en verraderlijk rotsachtig terrein vinden de samoerai de ingang die naar beneden leidt, de grotten in.
De vulkaan gromt en de muren beginnen te trillen! De vloer onder hun voeten stort in en onze dappere samoerai vallen in de enorme grot die de drie tempels bevat. Maar deze beginnen langzaam weg te zakken in de smeulende lava. En erger nog: de draken worden wakker!
Het is nu aan onze helden om de grot te verkennen en zo veel mogelijk van de relikwieën, heilige boekrollen en monniken te vinden, en deze veilig terug te brengen naar de Shogun voordat de vulkaan uitbarst en alles voorgoed verloren is.
Beschrijving
Fuji Koro kan gespeeld worden in een competitieve modus met 2 tot 6 spelers of een coöperatieve modus met 1 tot 6 spelers.
Spelers zullen proberen heilige geschriften en blauwdrukken te verzamelen voor magische wapens, middelen verzamelen, de best mogelijke uitrusting maken en proberen de vulkaan te verlaten voordat deze volledig uitbarst. Om de zaak nog erger te maken, zullen spelers tijdens hun reis door de vulkaan mythische draken tegenkomen, die ze zelf moeten proberen te verslaan of met de hulp van andere spelers.
Het spel loopt door tot de eindfase van het spel, die wordt geactiveerd als één speler die 30 overwinningspunten behaalt. Als dat gebeurt, hebben spelers 8 laatste beurten om aan de lava te ontsnappen.
Om het spel te winnen, moet een speler de meeste overwinningspunten scoren door draken te verslaan, de grot te verkennen, de juiste wapens te maken en magische uitrusting, drakentanden en monniken naar de Shōgun te brengen tijdens de eindfase van het spel.